Introductie Jan Lex Draak

In 1989 ben ik als programmeur begonnen aan mijn ICT carrière. Na een paar jaar werd ik (Technisch-) Projectleider en weer wat later (1997) (Field-, Cluster-, Unit-, Serviceline-, Delivery-) Manager.
In die hoedanigheid heb ik altijd als collega “mijn” mensen gecoacht en aangestuurd, zo bouwden we een relatie, gebaseerd op vertrouwen en wederzijds respect.
Ik keek niet alleen naar wat de medewerker kon (qua technische competenties) maar juist ook naar wat hij wilde en in welke (klant-)omgeving hij het beste tot zijn recht zou komen!
Ook toen al ging ik uit van het principe:

Een mens is méér dan competenties alleen!

Ook bij de klanten waar ik over de vloer kwam, ben ik altijd bezig geweest met de meer dan (alleen) maar wat “verkopen”, luister naar het probleem achter het probleem en werk samen naar de oplossing daarvan.
Veel van deze klantrelaties duren inmiddels al bijna 20 jaar en nog steeds doen we met veel plezier zaken.